Barn med kepsar

GULDGRUVAN

Söndagsskolan i Korskyrkan heter Guldgruvan. Samlingarna är för barn från 4-10 år. För barn mellan 11-13 år finns gruppen Platina som har egna samlingar.

Vi träffas varje söndag under läsåret kl. 10.00-11.30. Höstterminen avslutas med en julfest för hela familjen den 12 december.

Så här ser upplägget för söndagarna ut:

Barnen kommer till kyrkan och går in i stora gudstjänstlokalen. Där är de med ca 10–15 minuter, innan de går till Guldgruvan/Platina.

Samlingen i Guldgruvan består av en storsamling där Bibelns berättelser och budskap presenteras på ett kreativt sätt med drama och sång. Därefter går barnen till sina växthusgrupper, där de får möjlighet att prata om det man sett och hört i storsamlingen, och lära känna andra barn i sin egen ålder och ledare lite mer.

Växthusgrupperna består av 8-15 barn med 1-2 ledare. Ha gärna klädsel för såväl inomhus som utomhusaktiviteter. Vid fint väder vill vi ha möjlighet att ha delar av samlingen utomhus.

Buskul

Ca var tredje söndag är det Buskul. Barnen får då välja mellan olika aktiviteter som t.ex. skapandeverkstad, spelhörna och innebandy.

Avslut

Guldgruvan och Platina avslutas senast 11.30, då även gudstjänsten för vuxna avslutas. Efter Guldgruvan/Platina och gudstjänst finns det kyrkfika för alla.

Annat kul som händer under året:

Läger: På sportlovet åker vi på läger på Ralingsåsgården, Aneby. Lägret vänder sig till barn i åk 4-6. Tonåringar i åk 7-9 får följa med som hjälpledare.

Mini-läger på Ralingsåsgården, Aneby under hösten. Lägret vänder sig till barn i åldrarna 5-9 år, tillsammans med vuxen.